Retus – SpotRepair

SpotRepair-Retusarea suprafetelor

Ambele tehnologii de reparatie locala prezentate mai jos sunt solutii de top in lume, pentru remedierea suprafetei exterioare a caroseriei autoturismelor , suprafata ce se deterioreaza in timp sau capata defecte minore ce nu trebuiesc tratate prin distrugerea intregii suprafete vopsite de fabrica si revopsire!

Solicitand tehnicianului o astfel de metoda, veti pastra cat mai intacta vopseaua de fabrica, nu veti fi nevoiti sa observati chedere gazate, margini interioare izolate defectuos, si nu veti risca sa distrugeti diferite repere de plastic la demontarea in vederea revopsirii !

Nu in ultimul rand veti ramane cu bani in buzunar intrucat un o astfel de interventie implica costuri minime; aproximativ :
50 EURO
SpotRepair [Desktop Resolution]
In ideea efectuarii unui retus de buna calitate , se considera in principiu 3 zone cu grade diferite de dificultate:
zone [Desktop Resolution]
Suprafata acoperita cu verde este considerata ca fiind cea mai indicata zona de aplicare a tehnologiei de Retusare -SpotRepair cu grad maxim de reusita. Trebuie precizat totus ca linia de delimitare superioara a culorii verde este zona de pierdere a lacului.

Suprafata acoperita cu galben este considerata ca fiind o zona cu grad ridicat de dificultate in aplicarea tehnologiei de Retusare – SpotRepair cu grad ridicat de reusita in functie de nunata si experienta tehnicianului.

Suprafata nuantata cu rosu este zona unde nu se recomanda Retusare – SpotRepair, fiind zona cu cel mai mare grad de expunere, unde ochiul poate observa cu usurinta diferenta de nuanta, eventual eroarea de aplicare a tehnicianului. Este intradevar o zona cu grad redus de reusita, dar nu imposibil ! Reusita depinde de experienta tehnicianului si de nuanta ( argintiu,bej, nuantele deschise de gri ).

Tehnica de Retusare

Operatia de retusare se adreseaza tehnicienilor indrazneti care vor sa multumeasca intotalitate clientul,
oferind o procedura care permite pastrarea suprafetei vopsite de fabrica si lucrarea unei mici portiuni, adiacenta
zonei avariate. De mentionat este ca zona adiacenta este hotarata de technician ulterior inspectarii avariei
intrucat este foarte importanta nuanta vopselei si natura zonei avariate.
Este o metoda sigura rapida cu rezultate mari de reusita, si o durabilitate excelenta fara a exista riscul deteriorarii in timp
Necesita experienta si inclinare din partea tehnicianului !

Este metoda care reduce cu mult costurile unei revopsiri clasice(cant in cant), fiind evitata de catre foarte multi reparatori
fara a tine cont de suprafata vopsita de fabrica a autoturismului.

Costurile unui retus este de aproximativ 50 Euro! Verificati costrul revopsirii !

Pasii ce trebuiesc urmati pentru obtinerea unui retus de calitate sunt:
6 []
Dupa uscarea lacului, se indeparteaza eventualele particule de praf urmand polisarea intregului reper lucrat.

Tehnica de SpotRepair
Tehnica de aplicare a SpotRepair este foarte asemanatoare cu tehnica de retusare , cu mici diferente ale etapelor de lucru si nu in ultimul rand al produselor utilizate. Este o operatie rapida cu nivel ridicat de reusita .
Pentru a nu incarca materialul present vom evidentia diferentele SpotRepair – Retus
- In mod diferit de Retus, la aplicarea SpotRepair dupa curatarea suprafetei de lucru, se izoleaza intreg reperul in lucru
- Se poliseaza cu pasta abraziva toata zona luciului de fabrica ,
- Toatele lucrarile de chituire aplicare fuller si matuire sunt aceleas ca la retus
- Ultima etapa a matuirii se face mai fin decat la Retus , astfel trecerea catre luciu sa fie usor sesizabila
- Etapele de aplicare vopsea si lac sunt aceleas ca la retus
- Ca diferenta majora : nu se foloseste record ca la Retus, zona de imbinare fiind acoperita cu ( de ex: Glasurit ofera SpotBlender),
produs ce uneste zonele de luciu de fabrica cu cel proaspat aplicat fara sa apara zona de pierdere/gazare lac.
- Astfel dupa uscare nu mai este necesara interventia cu smirghel fin pentru finisarea gazelor de lac( acesta etapa fiind aplicata
inainte de vopsire la matuire)
- Ultima etapa fiind aplicarea de polis LUCIU fara abraziv (care a fost aplicat inainte de inceperea reparatiei propriuzise)

Sectiune prin stratul aplicat la SpotRepair
1. Zona matuita cu granulatie 1200—1500 pe care se aplica SpotBlender
2. Primul strat de vopsea.
3. Stratul doi de vopsea.
4. Stratul final de vopsea cand se face egalizarea si pierderea nunatei.
5/6. 3-4 straturi de lac, care se aplica diluat cu SpotBlender in functie de preferinta; poate fi aplicata o trecere lac , aerare si aplicare lac diluat cu SpotBlender ca la final sa se aplice SpotBlender
7. Polish with fine compounds.
Spot

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>